Psih. Cristina Enescu


Sunt foarte multe studii care confirmă lucruri ştiute , aş putea spune chiar de bun simţ. Acest studiu este despre faptul că persoanele care trăiesc mai aproape de natură, de păsări, de verdeaţă, sunt mult mai puţin deprimate sau fac mai puţine atacuri de panică. Cel mai mult mi-a plăcut că au analizat şi momentul din zi în care este mai benefic să se uite la păsări şi numărul de păsări necesar ca să nu mai fie deprimat. După-amiaza e bine să ne uităm la păsări şi să petrecem timp în natură.

Dar, lăsând glumă la o parte, privitul păsărilor este un exerciţiu excelent de mindfulness. Meditaţia ne ajută oricând, iar să ne oferim câteva minute în fiecare zi pentru a medita este dovedit că ne ajută.

Câteva exerciţii foarte uşoare de “mindfulness”, adică trăirea conştientă a momentului prezent, ne ajută să ne simţim mai bine în fiecare zi şi să reducem depresia, anxietatea etc.

  1. Respiraţia conştientă – aceasta este cea mai uşoară formă de meditaţie – se poate face oricând , oriunde. Tot ce trebuie să facem este să stăm liniştiţi şi să ne concentrăm pe respiraţie pentru un minut. Inspirăm pe nas, expirăm pe gură, cam câte 6 secunde. Ne concentrăm întreaga atenţie pe respiraţie, fără a ne gândi la nimic.
  2. Observarea conştientă: să ne bucurăm de natură sau de spaţiul înconjurător. Alegem un obiect din jurul nostru şi îl analizăm pentru un minut sau două. Nu e nevoie să facem nimic, doar să observăm. Poate fi orice, inclusive păsările sau norii de pe cer.
  3. Ascultarea conştientă – ascultă o melodie pe care n-ai mai ascultat-o de mult, doar ascultă fără să judeci fără să gândeşti, fii atent la fiecare sunet. Eu prefer să ascult sunetele din natură.

 

Studiu: Watching birds near your home is good for your mental health